حیاض

و آتاکم من کل ما سالتموه

حیاض

و آتاکم من کل ما سالتموه

بایگانی
آخرین مطالب

من ها

پنجشنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۸، ۰۵:۰۳ ب.ظ


"واقعیت این است که همه ما شامل جنبه های مختلفی از یک انسان هستیم. در میان تکاپوهایمان گاها به احساس ها و تمایلاتی بر می خوریم که نمیدانیم از کجا آمده و چگونه ابراز می شوند. گاها رفتار هایی از خود بروز می دهیم که هیچ چیز از آن ها نمی دانیم و تنها چیزی که می توانیم بدانیم این است که آن حس، حسی آشناست. در شرایط متفاوت، صداهای درونی متفاوتی را می شنویم. صدا هایی که برای ما، مانند الگوریتم ها و داده ها برای یک رایانه است."
مجموعه ای از بازداشت ها(prohibition) و فرمان ها(commands) که در قالب این صدا ها در وجودمان دائم منعکس می شوند و مسیر را برایمان مشخص می کنند. ما بر پایه آن ها رفتار می کنیم و سپس بر مبنای رفتارمان قضاوت می شویم. سامرست موآم نویسنده ی انگلیسی می گوید : لحظه هایی هست که من به جنبه های مختلف روح خودم با شگفتی نگاه می کنم. می بینم که من واقعا از چند آدم مختلف ساخته شده ام، و آن که در حال حاضر دست بالا را دارد بعد از مدتی عاقبت جای خود را به دیگری می دهد. اما کدام یک از اینها من واقعی است؟ تمام آن ها یا هیچکدام؟

۱۳۹۶/۵/۳۰

  • ۹۸/۰۳/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">